Koning & Hartman beheert netwerken van klanten op afstand

Ook in de maakindustrie is digitalisering niet meer weg te denken. Doordat steeds meer zaken digitaal worden geregeld wordt de kwaliteit en betrouwbaarheid van de onderliggende netwerken van steeds groter belang. Indien een storing of probleem optreedt moet deze zo snel mogelijk worden verholpen. Koning & Hartman introduceert hiervoor een Remote Services Center (RSC). Vanuit dit centrum kan Koning & Hartman netwerken van klanten op afstand monitoren en beheren.

Koning & HartmanMet het RSC speelt Koning & Hartman in op trends zoals The Internet of Things, Cloud, Smart Industry en Wireless Mobility. Voor deze trends is een goede bereikbaarheid en connectiviteit essentieel. Vanuit het RSC worden diverse netwerken op afstand bewaakt, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Koning & Hartman regisseert het uitvoeren van onderhoud en werkzaamheden aan netwerken en systemen, het testen en implementeren van software-updates en bugfixes, ongeacht welke provider of netwerken en systemen er in gebruik zijn. Onregelmatigheden en storingen worden in het RSC proactief gesignaleerd en opgelost.

Op afstand oplossen

De meeste storingen kunnen op afstand vanuit het RSC worden opgelost. Indien dit niet mogelijk is stuurt Koning & Hartman een gecertificeerde Field Engineer om de storing alsnog te verhelpen. Ook kan Koning & Hartman periodiek rapportages uitbrengen over de status, prestaties en de belasting van het netwerk. Het bedrijf helpt hiermee de beschikbaarheid van netwerken te waarborgen.

“We worden steeds afhankelijker van technologie, met als gevolg dat we zonder efficiënte communicatie en beschikbaarheid van data niet in staat zijn om te werken, produceren, en leven zoals we dat nu gewend zijn. Bedrijven willen downtime te allen tijde vermijden, om kosten te besparen en efficiëntie te verhogen. Het draait bij organisaties om continuïteit. Koning & Hartman biedt het bedrijfsleven iets unieks aan: één partner voor alle zaken rondom netwerken en communicatie, van ontwerp, aanleg tot en met onderhoud en beheer,” aldus Oswald Coene, Algemeen Directeur van Koning & Hartman.

Opening in Delft

Vorige maand zijn op de vestiging van het bedrijf in Delft officieel de deuren geopend van het vernieuwde Remote Service Center (RSC). Dit centrum is ontstaan door de samenvoeging van het Network Operating Center (NOC) waarover Koning & Hartman al langer beschikt met het NOC van dochteronderneming RadioAccess.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.