EU-initiatief om netwerken op VISION te bevorderen

Het door de Europese Commissie gefinancierde matchmaking-initiatief ‘Business Beyond Borders’ (BBB) komt ook naar VISION 2018. Zowel bezoekers als exposanten krijgen zo de kans om internationale samenwerkende partners te vinden die passen bij hun profiel en behoeften. Florian Niethammer, projectmanager voor VISION, ziet grote mogelijkheden in deze samenwerking: “We zijn zeer verheugd dat VISION is geselecteerd voor het BBB-matchmakingprogramma van de Europese Commissie en we zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking
de beurs ten goede zal komen.”

Speciaal matchmakingsgebied

Florian Niethammer

Er zal een uitgebreid netwerkaanbod zijn voor de deelnemers aan VISION die ze kunnen gebruiken om contact te leggen met potentiële partners. Reeds in de aanloop naar de beurs kunnen exposanten en bezoekers zich registreren op een online platform en hun eigen profiel creëren. Geschikte zakenpartners zullen worden samengebracht in overeenstemming met hun verzoeken. Op de handelsbeurs zelf zullen er tal van bijeenkomsten zijn, die ruimte en mogelijkheden bieden voor zakelijke uitwisselingen – zowel in de speciaal ingerichte matchmaking-gebieden als op de stands van de exposanten.

Sara Lanzilotta

“Het is ons doel om zowel Europese als niet-Europese bedrijven bij het matchmaking-programma te betrekken en honderden vergaderingen ter plaatse te faciliteren”, zegt Sara Lanzilotta, teamleider voor Business Beyond Borders bij EUROCHAMBRES. “Het matchmaking-programma vindt plaats op alle drie de beursdagen van 9.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur, daarnaast zal er op de eerste dag een speciaal conferentieprogramma zijn.”

Bevordering van het midden- en kleinbedrijf

Voor VISION is dit de eerste samenwerking met het Business Beyond Borders-initiatief, dat wordt gefinancierd door de Europese Commissie en wordt uitgevoerd door een consortium onder leiding van EURO­CHAMBRES, de Vereniging van Europese Kamers van Industrie en Handel. Andere consortiumleden zijn UFI, de Global Association of the Exhibition Industry; EMECA, de European Major Exhibition Centers Association; en LOW, een adviesbureau voor strategische communicatie.

Barara Weizsäcker

BBB wil met name het mkb helpen om op internationaal niveau actief te worden en zo de economische groei zowel binnen als buiten Europa te vergroten. “VISION is een van de 10 beurzen in strategisch relevante, toekomstgerichte sectoren in Europa en wereldwijd, waarbij het BBB-programma deelnemende mkb-bedrijven ondersteunt bij de ontwikkeling van hun internationale activiteiten”, licht Barbara Weizsäcker, secretaris-generaal van EMECA en de European Exhibition Industry Alliance, toe.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.