IFS neemt Axios Systems over

IFS Enterprise Asset Management Solutions Map

IFS neemt Axios Systems PLC, een wereldwijde leverancier van cloudgebaseerde ESM-software, over. Op het gebied van IT Service Management en IT Operations Management heeft Axios Systems een goede naam opgebouwd met haar omnichannel Service Management-oplossing, waar veel van internationale merken op vertrouwen, zoals Aviva, KPMG en FedEx.

IFS zet de service en waarde voor klanten het hoogst op de agenda. Met de recente lancering van IFS Cloud™ en een bijbehorende groeistrategie brengt de softwareontwikkelaar technologie- en branche-specifieke functionaliteiten op de markt. Deze helpen om de klantreis te digitaliseren en te evolueren naar meer resultaat- en servicegerichtheid. Een groeiend aantal bedrijven vertrouwt daarom op IFS. Ze presteren namelijk wanneer het er voor hun klanten het meest toe doet – op het moment van service.

De afgelopen jaren investeerde IFS in verschillende Service Management-activiteiten. Met de overname van Axios Systems investeert IFS nog meer in deze expertise. Zo voegen ze nog meer diepte aan het portfolio toe met de nieuwe ITSM- en ITOM-functionaliteiten, die bedrijven helpen om het ontwerp en de automatisering van workflows te verbeteren, de efficiëntie te verhogen en data tussen teams en systemen te verbinden. Dit met als doel om klanten beter van dienst te zijn. De combinatie van IFS en Axios Systems draagt bij aan de ambitie van IFS om marktleider te worden op het gebied van service.

Net als alle elementen van het IFS-aanbod kan de klant de ESM-mogelijkheden van Axios Systems inzetten als een best-of-breed oplossing. Daarnaast kunnen ze er ook voor kiezen om deze mogelijkheden te integreren met andere functionaliteiten van IFS Cloud. Hiermee biedt IFS een end-to-end serviceoplossing die medewerkers en bedrijven ondersteunt bij het leveren van producten, prestaties en service. Voor het eerst zullen klanten in staat zijn om beide werelden te verbinden en een nieuw niveau van zichtbaarheid te creëren in hun waardeketen, zodat ze hun klanten kunnen verblijden met het leveren van de juiste servicemomenten.

Inzicht in datasilo's

Darren Roos, CEO van IFS voegt toe: "De overname is zeer belangrijk voor IFS; we breiden ons Service Management-aanbod uit om bedrijven te helpen bij het verbeteren van de service die ze leveren. Naast vereenvoudiging, workflow- en procesontwerp, creëren Axios en IFS inzicht in interne en externe datasilo’s. Roos vervolgt: "De mogelijkheid om winstgevende service te bieden, creëert een concurrentievoordeel. Betrouwbaarheid en consistentie zijn onderdeel van de service waar klanten vandaag de dag om vragen. Bedrijven moeten uiteindelijk in staat zijn om service als hoogste doel te stellen. Met Axios voegt IFS expertise toe die inzicht geeft in de geleverde waarde binnen en buiten de organisatie, en die kansen voor voortdurende verbeteringen zichtbaar maakt."

"Als oprichter van Axios ben ik trots dat mijn familie en team met succes een wereldwijde en gerespecteerde leverancier van ESM-oplossingen hebben opgericht”, vertelt Tasos Symeonides, CEO en oprichter van Axios. “We zijn echter nog niet klaar; we willen blijven werken met de geweldige klanten die we al hebben en de nieuwe klanten die we mogen verwelkomen. Hiervoor hebben we onze krachten gebundeld met een wereldwijde softwarespeler die net zo gepassioneerd is over servicebeheer, het leveren van waarde en het creëren van geweldige klantervaringen als wij. In IFS hebben we de ideale strategische partner gevonden en we spelen nu een rol bij het helpen van IFS om hun leiderschap in ESM verder uit te breiden."